Saturday, October 6, 2007

ראיון וירטואלי עם סמי עופר

שלום מר עופר. מה הסוד שלך ושל אחיך יולי?
הפוסט-מודרניזם.

הפוסט-מודרניזם???
כן. בזכות הפוסט-מודרניזם אנשים חושבים שהכל יחסי. שאין דבר כזה "אמת מוחלטת". ששלי יחימוביץ' ופואד זה אותו דבר. שכולם מושחתים. שאין טעם לקדם ח"כים הגונים כמו אריה אלדד, מיכאל איתן, איתן כבל או זבולון אורלב, ולעזור להם במאבק בשחיתות ובקשרי ההון והשלטון.

מה עוד עוזר לכם?
העמותות וארגוני הצדקה למיניהם, לתת...

לתת???
בוודאי. הם עוזרים לנו המון - שלא מדעת, כמובן. הם גורמים לכך שעשרות אלפי אנשים טובים ואכפתיים בארץ הזו מוציאים אנרגיה על מתן נדבות, וכך מנציחים את המצב הקיים, ולא מנסים לשנות.
למעשה, ככל ש"לתת" ודומותיה עושות את העבודה טוב יותר, הן ממלאות את התפקיד שהיתה אמורה למלא המדינה, ובכך מקלות עוד יותר על המדינה לחסוך עוד קצת בתקציבי הרווחה...

וכך נשאר יותר כסף להעביר לכם ולחבריכם בעלי ההון.
אתה אמרת.
אבל אנחנו גם תורמים לעמותות. למשל, מפעל "רותם אמפרט" בבעלותנו תרם לאחרונה כמה אלפי ₪ למועדון יום בערד.

נו, באמת. מה שוות כל התרומות האלה? בעסקת השקשוקה "קניתם" מהמדינה את צים תמורת מחצית משווי המכולות שלה, וכך הרווחתם 1.2 מיליארד ₪ על חשבון המדינה. זה כשלעצמו הרבה יותר ממה שתרמתם ותתרמו אי-פעם. וזו לא הדוגמא היחידה. ההטבות התמוהות שאתם – ושאר בעלי ההון - זוכים להן הן בין הסיבות העיקריות לכך שלמדינה לא נשאר כסף לחינוך ולבריאות...
תאשים את המדינה. מה אתה רוצה ממני?

אל תיתמם, בבקשה. לפגישת הון-שלטון-עיתון עם אולמרט הבאת איתך את ידידך הטוב רפי גינת, שהיה אז העורך הראשי של "ידיעות אחרונות", כדי "לרמוז" לאולמרט שאם הוא לא יבטל את הפיצוי בסך 130 מיליון דולר, שקיבלתם בפרשת בז"ן, "ידיעות" יפסיק "לפנק" אותו בכותרות אוהדות.

את החשכ"ל הקודם, ניר גלעד, שהעניק לכם על מגש של כסף את הפיצוי הנ"ל, מיניתם מאוחר יותר לתפקיד מנכ"ל "החברה לישראל" שבבעלותכם, וגם הענקתם לו חבילת אופציות בשווי 14 מיליון ₪.

על החשכ"ל הנוכחי, ד"ר זליכה, שניסה לבטל את הפיצוי הזה, איימתם בתביעת דיבה. אתם גם מפעילים בשיטתיות את השפעתכם על ערוץ 2 ועל "ידיעות אחרונות", שם תוקפים את זליכה בשיטתיות. וזה עוד לפני שדיברנו על כך שזליכה נאלץ להסתובב עם מאבטח צמוד לאחר שקיבל איומים על חייו – אם מפני שניסה לעצור אתכם, ואם מפני שניסה לעצור את אולמרט, שזה בערך אותו דבר. אתם פועלים בשיטות של מאפיה.
מה כאן השאלה?

מתי כבר תגישו נגדי תביעת דיבה?
כל מה שאתה כותב עלינו נכון. אין לנו "קייס" לתביעה.

נו, באמת. יש לכם עורכי-דין שיכולים להוכיח ששחור הוא לבן ולבן הוא שחור. אתם יכולים לגרום לזה שגם הנכדים והנינים שלי יצטרכו לשלם לכם פיצויים.
בתביעת דיבה שלנו נגדך, הציבור באופן טבעי יזדהה איתך. למה לנו?
עכשיו תאמר לי אתה: למה קיבלת באפריל 2006 משכורת מאוניברסיטת בר-אילן בלי לעבוד?

הם שילמו לי בטעות אחרי שסיימתי את עבודתי שם. ברגע שגיליתי את הטעות, ביקשתי מהם שיפסיקו לשלם לי, ושלחתי צ'ק עם הכסף ששולם לי בטעות.
את זה גם אני יודע. זה לא משנה. העובדה היא שבהתחלה קיבלת משכורת בלי לעבוד. זה מספיק בשביל כותרת ראשית ב"עיתון של המדינה", ואז כולם אומרים "אה, בטח גם הוא מושחת". ככה אנחנו פועלים נגד זליכה, ותודה שזה עובד לנו לגמרי לא רע.

מודה.
שאלה לסיום: רכושכם נאמד, ע"פ כתבות עיתונות, בכ-20 מיליארד ₪. אם הייתם מוכנים להסתפק "רק" ב-17 מיליארד ₪, נניח, הייתם יכולים גם לשלם לעובדים שלך משכורת נורמלית, וגם לפתור את כל הבעיות הסביבתיות במפעלים שלכם. אני באמת לא מבין: מה הסיפור שלכם?
אתה באמת לא מבין כלום. אם היינו חושבים בצורה כזו, מלכתחילה לא היינו הופכים להיות מיליארדרים.

------------------------------------------------------------------
לתשומת לב שיר שור, ענר ברגר ושאר עורכי-הדין היקרים של האחים עופר, שאיתם התכתבתי ארוכות:
1. הראיון הוא סאטירי.
2. המילה "מאפיה" למעלה פירושה: מקום שאופים בו לחם.
------------------------------------------------------------------

מה אפשר לעשות
1. לתרום ולהירתם לפעילות בעמותות שמנסות לשנות את המצב, במקום להשלים עימו:
מגמה ירוקה, אדם טבע ודין, התנועה לאיכות השלטון ובמעגלי צדק.
2. לחתום על
העצומה.
3. להצטרף לתכנית הסודית למלחמה בשחיתות.